J-h:n skrev:Yeah, I killed him. I killed him for money, and for a woman. I didn't get the money. And I didn't get the woman.
Sheriffen skrev:"They say a moonlit deck is a woman's office."
J-h:n skrev:J-h:n skrev:Yeah, I killed him. I killed him for money, and for a woman. I didn't get the money. And I didn't get the woman.Sheriffen skrev:"They say a moonlit deck is a woman's office."
Positively the same dame!!!
Nu börjar det bli jag som får försöka hålla mig, märker jag, men jag kunde inte. Det här är en av mina absoluta favoriter, The Lady Eve av geniale Preston Sturges. Och the dame, förlåt, lady, är den vidunderliga Barbara Stanwyck.
Sheriffen skrev:nu var det ju just "the same dame" som fällde denna replik som ett av J-h:ns tidigare citat i tråden (det högst upp här).
J-h:n skrev:Sheriffen skrev:nu var det ju just "the same dame" som fällde denna replik som ett av J-h:ns tidigare citat i tråden (det högst upp här).
Om man nu ska vara petig är det förstås inte hon som säger att hon mördat någon för en kvinnas skull (riktigt så avancerat var inte Hollywood 1944). Men det är hon som är kvinnan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare