Välkomna!
http://moviehead.wordpress.com/
Kör hårt,
Sheriffen
jophan skrev:Mycket trevligt!
Nu kommer överkursen, tips för vad du bör göra för att underlätta för såväl dig själv som läsare att lyckas navigera i bloggen: Etiketter och kategorier.
Etiketter använder du för att tala om vad ett inlägg handlar om, så att man lätt kan sortera fram alla inlägg som nämner en viss sak. Exempel på lämpliga etiketter för varje inlägg är regissör och skådespelare som nämns vid namn i inlägget, kanske även miljön som den utspelas i. För Young Adam skulle alltså en lämplig sträng etiketter kunna vara: David Mackenzie, Tilda Swinton, Ewan McGregor, Emily Mortimer, Skottland, Edinburgh
Kategorier delar in inläggen i olika grova kategorier, så att man med ett klick kan få fram alla recensioner av en viss kategori. Detta är inte säkert att det är nödvändigt för Kinematografi, eftersom alla inlägg är en och samma sak: Filmrecensioner, eller filmbetraktelser. Om du ändå vill använda funktionen är tänkbara kategorier inspelningsår eller genre. I fallet Young Adam skulle kategorin sålunda bli antingen 2003 eller Drama eller Thriller eller Brott (vilket du nu tycker passar bäst själv).
J-h:n skrev:Tjusigt! En presentation av blogginnehavaren kunde ju vara trevligt för dem som till äventyrs inte känner honom (förslagsvis under "About").
Och vad Jophan säger. Sedan kan man ju pynta och feja och lägga in bilder och annat prål om man har lust.
Men det viktigaste för en blogg har du ju redan: välskrivna texter med substans och åsikter. Sen gäller det att uppdatera hyfsat regelbundet också, men det tror jag inte lär bli några problem.
Sheriffen skrev:Så här. Jag redigerar en recension lite, men nu gör bloggen helt plötsligt enbart dubbla radavstånd. Det blir knöligt. Varför gör den det och vad kan jag säga åt den för att få den att göra enkla i stället?
Sheriffen skrev:Om någon kommenterar på Kinematografi, får jag den kommentaren direkt i e-brevlådan då? Jag har ju angivit min e-postadress till bloggadministratörerna och såvitt jag vet ska man få sig kommentarer tillsända och inte behöva leta efter dem i hela raden av inlägg.
centerwall skrev:Kul! Den här bloggen ska det bli ett sant nöje att följa!
Johan skrev:Inställningar > Diskussion > Kryssa i rutorna vid "Skicka e-post till mig" på Wordpress. Men jag tror att det är standardindställt att den skall göra det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare