Det här är rätt intressant. Varje år, före, efter och under Oscars, slår besöksfrekvensen genom taket på Kinematografi. Det räcker med att man, som jag gjorde även i år, postar recensioner av några av de nominerade filmerna före galan. Folk letar som tokiga på nätet, uppenbarligen, och det är förstås de tre recensionerna som står för den ofantliga merparten av besöken. I synnerhet The Artist, gläder det mig att tala om.
I vanliga fall brukar jag under veckan före Oscars löpande publicera recensioner av de nominerade filmerna, men i år hade jag bara tid sista dagen. Jag såg och recenserade tre filmer, den sista fyrtiofem minuter innan galan började. Men det räcker.
I mån av tid gör jag nu dessutom som förra året och tar upp nominerade (och i vissa fall vinnande) filmer under rubriken "I efterdyningarna till Oscarsgalan".
Hur som helst tror jag detta är ett tips för filmbloggare som vill hitta fram till nya läsare, för det finns ju inte en chans att alla besöken på Kinematografi i anslutning till Oscars redan är regelbundna läsare. Varje år runt Oscars får man nya och med lite tur hänger de kvar.
Och ni här på listan som inte redan har tittat, välkomna:
http://moviehead.wordpress.com/Mina anteckningar kring årets Oscarsgala är också uppe, i högermarginalen, som så kallad Sida.
Kör hårt,
Sheriffen